shopping fashion

WHAT TO WEAR: Last Minute Shopping



If you’re like us you still have some last minute gifts to pick up tonight. The stores are all going to be packed, so make sure you dress appropriately for the busy crowds. Take your cue from Kourtney Kardashian and stay comfortable and stylish. You don’t want to think about your clothes when you are fighting for the perfect gift. Leave the heavy coat in the car if possible, so you don’t overheat in the stores. Stretch jeggings, flat boots and minimal jewelry will all make this shopping trip a little bit easier. Here are our suggestions for what to wear:







What To Wear Shopping Guide:

1. Arden B, Braided Cocoon Cardigan Sweater, $35.40 – A cozy cardigan will keep you warm without overheating in the crowded mall.

2. Boden, Velvet Trim Cami, $15.00 – A cami in a pretty colour will add some life to this look.

3. Limoges Jewelry, 2 Carat Tanzanite CZ Sterling Silver Earrings, $7.99 – A small pair of stud earrings add a hint of colour, but won’t get you tangled up.

4. Asos, Levis 112 Rinse Wash Second Skin Jeggings, $115.51 – Jeggings are a more comfortable alternative to your regular jeans, so you can move quickly.

5. Shoebuy, Journee Collection Jester-01 Boots, $36.99 – Skip the heels today and find a flat slouchy boot that is comfortable for a lot of walking.

6. Fashion 58, Steve Madden BWeavee Hobo Bag, $75.68 – You can fit all of your gifts inside a large hobo bags leaving your hands free.



Jumat, 31 Desember 2010

Gott Nytt ar !!

Tack alla underbara läsare för detta år. Jag har sagt det förut men det tåls att sägas tusen gånger till. NI ÄR UNDERBARA. Tack för att ni kikar in här varje dag, en gång i veckan eller lite då och då och för att ni ibland lämnar ett litet avtryck bland kommentarerna. Er respons är det bästa man som bloggerska kan få och jag blir så lycklig varje gång jag ser att någon tagit sig tid att skriva ner några ord. 2010 har varit ett fantastiskt år på många sätt men det jag kommer att minnas mest är givetvis att jag fick den stora äran att gifta mig med mitt livs kärlek. Jag visste ärligt inte att det fanns sånna människor som han. Men nu är jag gift med den mest fantastiska människan i hela världen. Han kompleterar mig, gör mig hel och är allt jag någonsin önskat och lite till. Tack för att du finns min kärlek och för att just jag får vara din och älskas av dig. Jag älskar dig mer än ord kan beskriva, mer än det finns sandkorn i öknen, mer än det finns stjärnos på himmlen och mer är någon någonsin har räknat till. Du är min själsfrände, bästa vän och stora kärlek.

Nej nu måste jag slita mig från datorn. Vi ska straxt bege oss hem till min älskade vän Victoria m familj (är lyckligt lottad som har min finaste vän boendes bara några meter ifrån mig) , för att fira in det nya året. Hoppas ni får en fantastisk dag/kväll/natt!

Nästa gång vi hörs är det ett nytt år med oändligt mycket nya möjligheter, jag är inte mycket för nyårslöftet men mitt löfte från mig till er är att jag ska bli ännu bättre på att blogga och bjuda lite mer på mitt privata jag… Kärlek till er från mig ♥

Tidak ada komentar:

Posting Komentar